240122 NFM_Eregalerij PLUS #34_Arie Versluis 1200x630.jpg

Eregalerij Plus

In de talkshow Eregalerij PLUS gaan fotografen en fotografie-experts in gesprek over beelden uit de Eregalerij van de Nederlandse fotografie. Onder leiding van Marc Prüst of Bahram Sadeghi bespreken zij hun eigen werk, de verbeelding van maatschappelijke thema's in de fotografie en de +1 beelden die door het publiek aan de Eregalerij zijn toegevoegd. Eregalerij PLUS vindt live plaats in het Nederlands Fotomuseum in Rotterdam waar het publiek gelegenheid heeft tot het stellen van vragen. Na afloop zijn de interviews terug te luisteren als podcast.

Eregalerij PLUS #34

Op zondag 18 februari 2024 zijn Ari Versluis en Ellie Uyttenbroek te gast. Bahram Sadeghi gaat met hen in gesprek over hun foto "Good Morning Berlin - Berlin (2018)" uit Exactitudes. Deze foto is te zien in de Eregalerij van de Nederlandse fotografie.

Zondag 18 februari, 13.30 -14.15 uur

Gratis bij museumticket.

Boek via tickets.nederlandsfotomuseum.nl

210604-FE0091-FredErnst-30cm.jpg

Eregalerij PLUS podcast

Heb je de Eregalerij PLUS gemist? Geen probleem! We hebben alle talks voor je op een rijtje gezet om terug te luisteren wanneer het jou uitkomt. De podcast is onder andere terug te luisteren via Spotify.

99+1

In de Eregalerij van de Nederlandse fotografie is één lege lijst te vinden. Iedere bezoeker kan een foto uploaden en daarmee bewuste of onbewuste hiaten in de Eregalerij opvullen. Inmiddels zijn er meer dan 1.200 beelden geüpload. Een deel hiervan wordt tentoongesteld als De Eregalerij, dat ben jij! - een speelse tentoonstelling waarmee iedereen weer nieuwe visuele verhalen kan maken.